Tapioka przepyszna hipoalergiczna kasza bez glutenu.

Tapioka, czyli przepyszna kasza, która ma zastosowania w wielu wspaniałych i bardzo smacznych przepisach.

Tapioka

Tapioka

Tapioka jest kaszą wyrabianą z rośliny o pełnej nazwie Maniok Jadalny. Jest to roślina uprawna pochodząca wprost z Brazylii. Jest ona szczególnie doceniana w Ameryce Południowej właśnie dzięki swojej lekkostrawności oraz pożywności. Jak już wcześniej wspomniałem, tapioka to świetna alternatywa dla osób chorujących na celiakię, czyli brak tolerancji na gluten. Ponieważ wspomniana wcześniej kasza nie dość że nie zawiera glutenu, to jest również hipoalergiczna.

Tapioka – Do czego i po co?

Jak wcześniej wspomniałem nasza kaszka powstaje z manioku, a konkretnie ze skrobi. Same bulwy manioku można jeść, jednak dopiero po ugotowaniu, ponieważ na surowo są one trujące. A po wysuszeniu takowej bulwy otrzymujemy właśnie mąkę skrobiową. Z tej właśnie mąki można również wypiec chleb, placki czy nawet wytworzyć alkohol o nazwie masato. W Polsce jednak najbardziej popularną formą przetworzonego manioku jest właśnie Tapioka.

A teraz najważniejsze, czyli wartości odżywcze. W 100 gramach tego produktu zawarte jest aż 88.69(!!!) gram węglowodanów. Jest to ogromna ilość, ponieważ przy odpowiedniej diecie ilość węglowodanów przyjmowanych dziennie wynosi około 250-275g. Oznacza to, że 100 gram tapioki to praktycznie 1/3 naszego dziennego zapotrzebowania na ten składnik odżywczy! Węglowodany są podstawowym składnikiem naszej diety, ponieważ są źródłem energii dla komórek naszego organizmu, oraz są niezbędne to syntezy białka i rozpadu tłuszczu. Dlatego właśnie warto wprowadzić do naszej diety Tapiokę.

Tapioka jako smaczny deser.

Poniżej przedstawiam przykładowy przepis na deser z Tapioki.

Składniki:

  • 1 puszka mleka kokosowego (400 ml)
  • 400 ml mleka
  • 1/3 szklanki (80 ml) drobnej tapioki
  • 1 łyżeczka pasty z wanilii lub ziarenka z 1 laski z wanilii
  • 2 łyżki cukru, lub więcej do smaku
  • konfitura malinowa lub sos malinowy do podania

Sposób przygotowania:

  • Tapiokę przesypać do garnuszka, zalać mlekiem kokosowym i zwykłym, odstawić na 1 godzinę.
  • Po tym czasie dodać do niej cukier, wanilię, zagotować. Gotować, mieszając od czasu do czasu by budyń nie przywarł. Gotować do czasu, aż kuleczki tapioki zmiękną i staną się przezroczyste, około 5 – 10 minut.
  • Przelać do pucharków, odstawić do stężenia.
  • Podawać z konfiturą malinową lub sosem malinowym.

Jak widać, jest to bardzo zdrowa alternatywa deseru, nie pozostaje mi nic innego jak życzyć smacznego! Po więcej artykułów odsyłam do kategorii zdrowie.

 

1 Response

  1. Mirellka2W napisał(a):

    Musze sie wam pochwalic w koncu schudlam – 7 kg. Przeszukalam chyba caly polski internet zeby znalezc cos na odchudzanie i znalazlam. Wygoglujcie sobie: ranking srodkow odchudzajacych xxally

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *